.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گفتگو با رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان؛
تا اسرائیل هست، حزب‌الله هر روز قوی‌تر از دیروز خواهد شد/ در نبرد آینده وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شویم/ با اسلحه حاج عماد وارد قدس خواهیم شد/ ایران تکیه‌گاه قدرت در محور مقاومت است
من بر این باورم که این تفنگی که خانواده حاج عماد با کرم و بزرگواری بخشیدند، روزی که یگان ویژه رضوان وارد فلسطین شود، این سلاح به‌دست کسی خواهد بود که نه‌تنها وارد فلسطین بلکه وارد قدس خواهد شد.
تا اسرائیل هست، حزب‌الله هر روز قوی‌تر از دیروز خواهد شد/ در نبرد آینده وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شویم/ با اسلحه حاج عماد وارد قدس خواهیم شد/ ایران تکیه‌گاه قدرت در محور مقاومت است

شمال نیوز: طی روزهای اخیر، کنفرانس امنیتی هرتزلیا که از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌های امنیتی سالانه رژیم صهیونیستی تعبیر می‌شود، برگزار شده است و برخی مقامات امنیتی این رژیم مانند یوآو گالانت، وزیر امنیت، سخی هانگبی، رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، هرتسی هالوی، رئیس ستاد مشترک و اهارون هالیوا، رئیس رکن 2 (سازمان حفاظت اطلاعات) ارتش اسرائیل، در واکنش به فعال شدن جبهه‌های عملیاتی مقاومت، مدعیاتی مبنی بر فعال‌سازی جبهه‌های عملیاتی جدید علیه ایران و محور مقاومت را طرح کرده‌اند، مدعیاتی که راستی‌آزمایی و سنجش اعتبار و توان تحقق آن، می‌تواند جالب باشد.

 

این وقایع نشان می‌دهد که روند تحولات در منطقه، با سرعت در حال پیشروی است. خبرگزاری تسنیم به‌منظور تحلیل دقیق‌تر شرایط، بررسی موضوعات فوق، ارزیابی ظرفیت و توان رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت، گفت‌وگویی با حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان انجام داده است که بخش هایی از آن را در ادامه خواهید خواند:

 

ایران تکیه‌گاه قدرت در محور مقاومت است

 

امروز چه در لبنان و چه در فلسطین و در کل محور مقاومت، به‌لطف همین مقاومت، شاهد اقتدار مقاومت هستیم. در سال 2000 ما صرفاً شاهد مقاومتی در لبنان و در فلسطین بودیم، اما امروز یک محور کامل هستیم که در سرتاسر جهان عرب و اسلام امتداد یافته است، محوری قوی و مقتدر که دارای اهدافی بزرگ است و خدا را شکر ظرف این 23 سال محور مقاومت همواره در حال قدرت‌گیری و صعود و اسرائیل در نزول و سقوط بوده است، این معیار و مقیاس است.

 

آنچه مهم است، موضع و تکیه‌گاه قدرت در این محور است که همان جمهوری اسلامی ایران است که همچون کوه استوار با ملت، رهبری، دولت، سپاه و همه ارزش‌هایش ایستاد و مقاومت کرد و این دلالت بر این دارد که محور مقاومت قوی و قدرتمند است و پشتش به قدرتی بزرگ گرم است، قدرتی که دارای رهبری و فرماندهی بزرگ است، با این شرایط چرا نباید پیروز شویم؟ عوامل و ارکان پیروزی فراهم هستند. رهبری، ملت، سلاح، عقل، برنامه‌ریزی، ایمان، توکل به خدا، اقدام، عزم و اراده، برحق بودن، با این همه چرا نباید پیروز شویم؟ من بر این اساس می‌گویم که پیروزی مقابل چشمان ماست.

 

هراس و نگرانی صهیونیست‌ها طبیعی است

 

اول این‌که اسرائیل قبلاً هم درباره رشد و پیشرفت قدرت مقاومت در لبنان صحبت‌های بسیاری کرده بود و این اولین باری نیست که قدرت مقاومت را می‌بیند، در 2006 قدرت مقاومت را دید، در سوریه قدرت مقاومت را دید، درحالی که تصور می‌کرد قدرت حزب‌الله در سوریه به پایان می‌رسد، لذا وقتی دید به‌عکس پیش‌بینی‌هایش قدرت مقاومت و خبرگی حزب‌الله بیشتر شده است، غافلگیر شد.

 

تصور می‌کرد که با ممانعت از رسیدن سلاح‌های کیفی، موشک و دیگر سلاح‌ها به لبنان می‌تواند مقاومت و حزب‌الله را شکست دهد، درحالی که از سوی دیگر، به‌خوبی از پیشرفت‌های کیفی و کمّی قدرت مقاومت آگاه بود، در عین حال به‌خوبی از عزم، اراده، نیت و هدف مقاومت نیز مطلع بود. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله بارها گفته بود که "در صورت ارتکاب هرگونه اشتباه محاسباتی از سوی اسرائیل موشک‌های ما به تل‌آویو می‌رسد و یگان رضوان وارد الجلیل می‌شود"، بنابراین آن‌ها به همه این مسائل و موضوعات آگاه هستند.

 

اما این‌که داستان این رزمایش چه بود؟ باید بگویم که در پس برگزاری این رزمایش به‌مناسبت عید مقاومت و آزادسازی، رساندن این پیام واضح و شفاف بود که تا به حال درباره هرچه سخن گفتیم، چه یگان رضوان و ورود به الجلیل باشد و یا رویارویی بزرگ و سرنوشت‌ساز، فرقی نمی‌کند، ما همواره آماده‌ایم، این پیام، پیامی جدی و بالفعل بود، نه حرف و سخن خالی، به آن‌ها دیواری را نشان دادیم که با دستشان ساخته‌اند و تنها پشت آن می‌جنگند، به آنها گفتیم که این دیوار نابود خواهد شد و به این دره و تپه‌ها بی‌شک خواهیم رسید، این‌ها مناطق و سرزمین‌های فلسطینی است که باید به فلسطینی‌ها بازگردانده شود، جدیت این پیام برای همه آشکار شد، همه متوجه شدند که آمادگی و تدارک واقعی وجود دارد و آنچه نشان داده شد، تنها یک نماد و نمونه‌ای کوچک از نیروهای بی‌شمار و امکانات گسترده و عزم و اراده‌ای راسخ‌تر بود. ما به این طریق خواستیم به آن‌ها بگوییم که این موضوعی واقعی و جدی است و در این زمینه مزاح نمی‌کنیم.

 

طبیعی است که نگران و هراسان شوند، این یکی از اهداف ما نه‌تنها در رزمایش‌ها، بلکه در همه امور است، این‌که می‌خواهیم به صهیونیست‌ها بگوییم "سرنوشت شما این است که از این رژیم موقت خارج شوید."، این رژیم به پایان می‌رسد، هرچه احساس ترس و هراس و وحشت کنند، بیشتر متوجه می‌شوند که در وضعیت ناپایداری هستند، آن‌ها از دیدن این رزمایش ابراز نگرانی و ترس کردند و ما از واکنش آن‌ها خرسندیم، آن‌ها گفتند که "ما متزلزل می‌شویم."، و ما می‌خواهیم که متزلزل شوند.

 

با اسلحه حاج عماد وارد قدس خواهیم شد

 

به‌واقع ما برای این موضوع برنامه‌ریزی نکرده بودیم. صبح روز رزمایش، قبل از شروع رزمایش، خانواده حاج عماد به آنجا آمدند و فرزند حاج عماد، به‌نمایندگی از خانواده صحبت کرد و گفت که "ما می‌خواهیم اسلحه شخصی ایشان را به یگان رضوان تقدیم کنیم."، بالطبع این یگان به نام حاج رضوان تشکیل شد و این امید است که این یگان وارد فلسطین خواهد شد، ما از این اقدام خانواده حاج عماد بسیار تقدیر و تشکر کردیم. این تفنگ می‌توانست برای عماد کوچک، نوه حاج عماد به‌عنوان یادگاری بماند، می‌توانست در همان خانواده به‌عنوان میراث انسانی و احساسی باقی بماند، اما خانواده حاج عماد همانند خود ایشان اهل ایثار، کرم و بخشش هستند و با تقدیم سلاح وی به یگان ویژه رضوان خواستند بگویند که همه چیز حاج عماد در خدمت مقاومت و یگان رضوان است.

 

من بر این باورم که این تفنگی که خانواده حاج عماد با کرم و بزرگواری بخشیدند، روزی که یگان ویژه رضوان وارد فلسطین شود، این سلاح به‌دست کسی خواهد بود که نه‌تنها وارد فلسطین بلکه وارد قدس خواهد شد.

 

تا اسرائیل هست، حزب‌الله هر روز قوی‌تر از دیروز خواهد شد

 

پس از سال 2000 و تحقق پیروزی، مقاومت لحظه‌ای آرام ننشست و آمادگی خود را حفظ کرد، از اولین روز بعد از پیروزی سال 2000 آمادگی برای نبرد بعدی آغاز شد تا به سال 2006 رسیدیم، در جنگ ژوئیه که 33 روز به‌طول انجامید، بعد از جنگ 33روزه، من بارها به این موضوع اشاره کرده‌ام، در آخرین لحظات جنگ وقتی با حاج عماد مغنیه صحبت می‌کردم، پرسیدم "آیا اکنون استراحت می‌کنید؟"، گفت "خیر، اصلاً استراحتی در کار نیست، ما خود را برای نبرد بعدی باید آماده کنیم."، می‌خواهم بگویم مقاومت اسلامی، خوی، سرشت و ماهیت این دشمن را می‌شناسد و خدا را شکر که دارای ایمان، ثبات، رهبری حکیمانه، شجاع و ملتی قوی است و همه این عوامل را در اختیار دارد، عواملی که باعث می‌شوند همیشه در حال تدارک، آمادگی، پیشرفت و ادامه راه مقاومت باشیم.

 

همچنین می‌خواهم به این موضوع مهم اشاره کنم که مبارزه و جهاد در راه خدا نعمتی از سوی خدا برای کسی است که مبارزه می‌کند، به همین دلیل است که می‌گوییم جهاد دربی از درب‌های بهشت است که خداوند آن را به‌روی اولیا و بندگان خاص و ویژه‌اش گشوده است. کسانی که از این مبارزه محروم می‌شوند، یا به‌دلیل انتخاب نادرست و عدم شجاعت آن‌هاست یا عدم فراهم بودن شرایط که در صورت وجود معذوریت است.

 

در حزب‌الله، خدا یکی از نعمت‌های خود را بر ما ارزانی داشته است و این درب را 40 سال است که برای ما گشوده و تا امروز همچنان باز است، به‌دلایل مختلف انسانی، جهادی، قرآنی، اسلامی، ملی این باب تا امروز به‌روی ما گشوده بوده است، ازآن‌جایی که به اهمیت و جایگاه این نعمت آگاهیم، لذا از تشکیلات، فرهنگ، رهبری، عمل، مردان، زنان و جوانان‌مان محافظت می‌کنیم و در واقع در همه حال و همه جا از این مقاومت و روحیه جهادی‌اش محافظت می‌کنیم. بر این باورم که این یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت است تا این نعمت الهی در رویارویی با اسرائیل از ما گرفته نشود و ما می‌دانیم و ایمان داریم به این‌که حزب‌الله به این جهت شکل گرفت تا اسرائیل را نابود کند. تا زمانی که اسرائیل باشد، ما نیز هر روز قوی‌تر از دیروز هستیم تا لحظه موعود و زمان نابودی اسرائیل و بیرون کردن آن از منطقه فرا برسد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.